plan treningowy
Plany treningowe

Plan treningowy 10km w 55 minut.

Przedstawiam ośmiotygodniowy plan treningowy przeznaczony dla osób aktywnych biegowo (systematycznie biegających), które mają możliwość treningu 4 razy w tygodniu.

Cel

10km w czasie 55 minut (5:30km)

Objaśnienia:

OWB1 – Ogólna wytrzymałość biegowa w pierwszym zakresie. Podstawowa jednostka treningowa pozwalająca zwiększyć wytrzymałość tlenową. Bieg w tempie konwersacyjnym, umożliwiający swobodną rozmowę. Podczas biegu nie przekraczamy 75% HRmax. (JAK WYLICZYĆ HRmax)

WB2 – Ogólna wytrzymałość biegowa w drugim zakresie. Jednostka treningowa tlenowo-beztlenowa. Tętno podczas biegu 75-85% HRmax. Ewentualnie, prędkość biegu powinna być bliska prędkości startowej (w tym przypadku 5:30).

przeb. – Przebieżka, inaczej mówiąc „akcent”. Krótkie, intensywne odcinki na 80-85% możliwości na dystansie 100 do 200 m. Pokonywane ładnie technicznie. Świetny sposób na odmulenie.

tr. – Trucht. Najwolniejsza jednostka treningowa, wolniejsza od OWB1. Stosowana jest celem schłodzenia po treningu.

plan treningowy

 

 

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *